Tuesday, October 12, 2010

国際的な神戸 - International Kobe

(Please find below the English translation)

皆さん
おはようございます。

三日連休はいかがですか?

私は彼女と一緒に神戸に行きました。
バランスの取れたライフスタイルのおかげで、
アメリカのサンフランシスコと神戸は世界一住み易い町だと思います。

神戸で歩く事は世界の散歩です。
私たちは北野という場所から始めました。
北米とヨーロッパの古い建築を見ました。
古い館だけでありませんが、洋食とフランスのケーキなど小さい店が沢山あります。
楽しました!
Carlsbergという美味しく有名なデンマークビールでも楽しめる!
(真:デンマーク館)

それに、今週末ソウル・アフロ・ジャズの素晴らしいィベントがありました。

次に、イスラム教徒の道に行きました。
小さくても、とても可愛いモスクがあります。
向こうは来たアフリカからジャカルタまで食品の店があります。
あそこで、アラブの市場の味を感じる。。。

神戸の南に行き続いて、中華街に着きました。
伝統的な赤いと金色の建物の中で、
美味しい料理が食べられました。
とても人気なパンダを忘れません。

最後は南米の雰囲気でした。
シュラスコのレストランで
明るいブラジルの雰囲気を楽しました。
その上で、いい天気だから、テラスで食事をしました時、
とてもきれいな神戸の景色がありました。.

大阪に比べて小さい町でも、
神戸のライフスタイルはとても素晴らしいです。
日本の伝統と優雅を守っても、
どこでも国際的な影響があります。


Good morning everybody!

How was your 3-day weekend?
I went with my girlfriend to Kobe.
In my mind, with San Francisco in California, they are the 2 best cities to live for their balanced lifestyle.

Walking in Kobe becomes a promenade around the world.
We started in the neighborhood of Kitano where we could enjoy European and North American architectures with old houses surrounding by shops offering European food, French patisserie or even a delicious Danish beer!
This weekend was also the opportunity to enjoy soul afro-jazz music with a great festival.

Then, it was a nice street with a mosque and a small shop with a variety of groceries from North Africa to Jakarta, smelling the spices of a souq. Keeping going to the South of the city, we moved to a Chinese atmosphere with a red and yellow decoration for a delicious snack, without forgetting the really popular panda.

The last step of our promenade was South American, with a Brazilian electric and cheerful service for a churrasco on the terrace with a sunny and beautiful view of the city.

Kobe, the little sister of Osaka, offers a fantastic lifestyle:
Japanese traditions and elegancy with a worldwide influence found at each corner.

No comments:

Post a Comment

ルミネエスト新宿 北欧雑貨+催事

  9月25日(金)~10月11日(日)まで新宿東口B1券売機横のPOP-UPスペースにて「北欧雑貨+」催事がスタートしました。ムーミン商品を中心にスマイルソーラー、北欧雑貨を展開していています。