Tuesday, February 22, 2011

世界らん展日本大賞 2011 - Japan Grand Prix International Orchid Festival 201

(English follows Japanese)
皆さん
おはようございます。

フランス人として、私の日本とデンマークのイメージは自然的な国です。
日本人とデンマーク人は自然が大好きですね!
先週、調べられる機会がありました。
上司と浜先生と私一緒に東京ドームの世界らん展日本大償に行きました。
蘭だけの為にそんなに広いドームを使う!素晴らしいですね!
蘭がいくつ有るか分かりませんが、カラフルーにとてもきれいでした!














ところで、大使夫人のおかげで、オープニングセレモニーに参加できました。大変感謝しています。
彼女は蘭を使ってテーブル・コーデイネートしました。(下記の写真)
















それに、テーブルクロスはジョージ・ジェンセン・ダマスクですから、嬉しかった。
このブログで数回ジョージ・ジェンセン・ダマスクパートナーの商品を紹介しましたが、本当におしゃれと思います!
ほしいかもで販売中:http://hosiikamo.com/SHOP/334872/list.html

最後に、同じ興味か趣味がある人を集めるから、私はデザインが大好きです。
例えば、下記の写真を見てください。皆さん楽しく時間を過ごしました。








私と浜先生 









上司の加藤様と浜先生



Good morning everybody!

As French, I have always seen Japan and Denmark as natural countries.
Japanese and Danish people love Nature, don’t they!
Last week I have a new chance to check it. My superior, Ms. Hama and I went to the
Japan Grand Prix international Orchid Festival.
It is really amazing to think such a huge Dome has been used for orchids!
I don’t know how many orchids are there, but the venue is beautiful and colorful!

By the way, I would like to thank the Ambassadress for her invitation and offer us the possibility to participate to this nice event. The Ambassadress made a beautiful table setting (picture above).
I was also really glad to see she was using a table cloth from Georg Jensen Damask, one of our brand partners. I have talked few times about Georg Jensen Damask, but it is a really stylish brand!

At last, I would like to conclude by saying I love design because this is a perfect tool to gather people together to share the same interest and passion. Just look at the pictures above to see how we enjoy time together.

No comments:

Post a Comment

ルミネエスト新宿 北欧雑貨+催事

  9月25日(金)~10月11日(日)まで新宿東口B1券売機横のPOP-UPスペースにて「北欧雑貨+」催事がスタートしました。ムーミン商品を中心にスマイルソーラー、北欧雑貨を展開していています。