Tuesday, April 9, 2013

オーフス観光 VISIT AARHUS

こんにちは
今週はオーフスを紹介する下記の面白いビデオを見つけました。242,914人住んでいるユラン半島の港湾都市です。

 
オーフスの大学が有名ですが、行きました時に、「デザインの町」という気持ちがありました。
下記、私の写真を紹介します!
または、ヤコブ・イェンセンやアルネ・ヤコブセンなど、ほしいかもウェブショップでデンマークのデザイナーを紹介します!こちらです

 
劇場

 
運河と市街風景

 
可愛く小さい店

 
教会/大聖堂
 
オーフス市庁舎(アルネ・ヤコブセン)
ARoS Art Museum (美術館)
Hello!
This week I have found a very nice video to introduce the Danish city Aarhus, a city well-known for its universities and design, where many famous designers have shown their talents, such as Arne Jacobsen with the city hall’s architecture or Jacob Jensen. Above the video and a selection of photos I took during my visit last December.

No comments:

Post a Comment

ルミネエスト新宿 北欧雑貨+催事

  9月25日(金)~10月11日(日)まで新宿東口B1券売機横のPOP-UPスペースにて「北欧雑貨+」催事がスタートしました。ムーミン商品を中心にスマイルソーラー、北欧雑貨を展開していています。